Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace pro výuku hry na bicí
Novotný, Jan ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit mobilní aplikaci pro výuku hry na bicí nástroje a trénování rytmického čtení. Aplikace obsahuje několik lekcí se cvičeními, které jsou zobrazované v podobě notového zápisu. Je umožněno přehrávání a procvičování jednotlivých cvičení s doprovodem metronomu. Dále nabízí analýzu hry na nástroj a poskytuje zpětnou vazbu o kvalitě hraní. Aplikace je vyvíjená na platformě Xamarin pro operační systémy Android a iOS. Výsledkem práce je aplikace, která poslouží bubeníkům k procvičování s hodnocením přesnosti odehraného cvičení a tím napomůže ke zdokonalování jejich hracích schopností.
Analýza zapojení svalů horní končetiny při hře na bicí nástroje
Štumpfová, Lenka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Véle, František (oponent)
Název: Analýza zapojení svalů horní končetiny při hře na bicí nástroje. Cíle: Tato práce si klade za cíl zpracovat a shrnout poznatky týkající se hry na bicí nástroje a nejčastějších onemocnění horních končetin u bubeníků. Hlavním cílem je analyzovat a porovnat zapojení svalů či svalových skupin pravé horní končetiny při hře na bicí nástroje. Metody řešení: V teoretické části je problematika zpracována na úrovni rešeršního a teoretického přehledu poznatků české i zahraniční literatury. Praktická část je věnována vyhodnocení povrchové elektromyografie a 3D kinematické analýzy ze záznamů měření jednoho probanda při hře na bicí nástroje za stanovených podmínek. Výsledky: Výsledky měření prokázaly, že při hře forte na hi-hat, snare drum a floor tom se nejvíce aktivuje m. biceps brachii, při hře piano m. extenzor carpi uln. Nejméně aktivní byla skupina flexorů zápěstí, a to při všech měření. Mimo tyto svaly byl ještě měřen m. extenzor carpi rad., který byl svou aktivitou vždy na druhém místě. Nepodařilo se prokázat, že by změny svalové aktivity úzce souvisely se změnami úhlů lokte a zápěstí. Jelikož byla studie prováděna pouze s jedním probandem, nemůžeme prohlásit, že jsou tyto výsledky obecně platné. Klíčová slova: onemocnění horních končetin bubeníků, bicí nástroje, povrchová elektromyografie, 3D...
Mobilní aplikace pro výuku hry na bicí
Novotný, Jan ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit mobilní aplikaci pro výuku hry na bicí nástroje a trénování rytmického čtení. Aplikace obsahuje několik lekcí se cvičeními, které jsou zobrazované v podobě notového zápisu. Je umožněno přehrávání a procvičování jednotlivých cvičení s doprovodem metronomu. Dále nabízí analýzu hry na nástroj a poskytuje zpětnou vazbu o kvalitě hraní. Aplikace je vyvíjená na platformě Xamarin pro operační systémy Android a iOS. Výsledkem práce je aplikace, která poslouží bubeníkům k procvičování s hodnocením přesnosti odehraného cvičení a tím napomůže ke zdokonalování jejich hracích schopností.
Doznění - dozvuk - tlumení bicích nástrojů
Doležal, Radek ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; URBAN, Ondřej (oponent)
Jednou ze specifických vlastností bicích nástrojů je různá doba jejich doznívání. Z toho vyplývá nutnost jejich tlumení a práce se zvukem. Různorodost bicích nástrojů je velká, proto i způsobů technik tlumení je celá řada. Správné techniky tlumení jsou neopomenutelným předpokladem pro úspěšnou interpretaci skladeb. Seznámení se s touto problematikou nám může pomoci do jisté míry ovlivnit i dobu dozvuku a naučit se správně pracovat s nástrojem v rozdílných akustických podmínkách. Výběr nástrojů byl dán především jejich rozdílnou charakteristikou z hlediska pojednávaného tématu. Současně se jedná o nástroje, se kterými se nejčastěji setkávám ve své hudební praxi. Větší kapitulu věnuji tympánům. Popisuji historický vývoj tohoto nástroje, v souvislosti se změnami v jeho doznění a tlumení.
Evropská specifika umění hry na bicí nástroje: Základy přirozené hry
Zhdanovich, Anton ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; Holub, Petr (oponent)
Tato práce je souhrnem získaných informací a znalostí o základech, tvořících současnou tradici hry na bicí nástroje v Evropě (převážně Západní). Její hlavním cílem je podpora vývoje oboru bicí nástroje v České republice, obzvlášť ve školách, kde úroveň hry je ve stádiu rozvoje a potřebuje podporu z jiných zdrojů. Během mého magisterského studia na HAMU (2014-2017) jsem se zúčastnil řady mezinárodních akcí v daném oboru, které byly zaměřeny na vývoj mladých hudebníků mé generace po stránce hudební, technické, mentální a estetické. Informace získané ve formě zpětné vazby a komentářů u významných učitelů a interpretů v daném oboru tvoří absolutní fundament teto práce. Uvědomení principů a základů, o nichž se tu bude psát, vyžaduje již přítomnost určených hudebních a životních zkušeností, proto je tato práce určená pro věkovou kategorii od posluchačů středních odborných škol a výš.
Pražský soubor bicích nástrojů
Bilan, Ladislav ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; MAZÁČEK, Václav (oponent)
Tato práce je zaměřena na činnost a okolnosti vzniku Pražského souboru bicích nástrojů. Cílem práce je zmapovat spektrum působení souboru, od pražské školy hry na bicí nástroje až po organizaci Pražských dnů bicích nástrojů, které měly bezesporu nesmírný dopad na celý vývoj české bubenické scény. Představuje též jednotlivé členy souboru, včetně jejich uměleckých kariér a nynějšího působení. Práce je doplněna o fotografie z dob největšího uměleckého vrcholu souboru a také o kritiky, jež byly v této době publikovány na adresu souboru.
Vývoj nároků na interpretaci děl českých skladatelů pro bicí nástroje od 60.let 20.stol. po současnost
Veselý, Šimon ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; BARTOŇ, Hanuš (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o rostoucí tendenci skladatelů české artificiální hudby od 60. let 20. století až po současnost objevovat nové technické možnosti bicích nástrojů a následně je aplikovat do tvůrčího procesu. Práce obsahuje několik poznámek k historickému přehodnocování bicího nástroje jakožto kompozičního činitele v rukou skladatele a jeho emancipace v tvorbě českých skladatelů. Práce obsahuje několik teoretických a interpretačních analýz, konkrétně analýzy děl Miloslava Kabeláče, Marka Kopelenta a Daniela Chudovského. Cílem práce je poukázat na prohlubující se nároky na interpretaci děl soudobé hudby pro bicí nástroje, ale také na rezonující pluralitu a otevřenost různých skladatelských osobností vybraného období.
Philly Joe Jones jako lídr na deskách v období 1958-1968
Dundrová, Lenka ; SOUKUP, Luboš (vedoucí práce) ; HONZÁK, Jaromír (oponent)
Tato práce pojednává o životě a dílu bubeníka Phillyho Joe Jonese, který byl významnou hudební osobností nejen jazzové éry. Cílem práce je lépe poznat jeho bubenický jazyk a jak obstál v kontextu hudebních dějin jako lídr vlastních alb. V první části práce je vyzdvižen jeho osobní život a hudební vývoj. V druhé části práce pak najdeme výčet desek, na kterých figuroval mezi roky 1958 – 1968 jako lídr a zároveň analyzujeme bubenická sóla vybraných nahrávek. Ve zpětném pohledu pak zjistíme, že jeho desky nejsou považovány za zásadní, ovšem hra na bicí nástroje je opravdu unikátní. Přístupem, jakým aplikoval rudimentální hrání, dodnes zůstává velmi často citovanou studnicí licků.
Analýza zapojení svalů horní končetiny při hře na bicí nástroje
Štumpfová, Lenka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Véle, František (oponent)
Název: Analýza zapojení svalů horní končetiny při hře na bicí nástroje. Cíle: Tato práce si klade za cíl zpracovat a shrnout poznatky týkající se hry na bicí nástroje a nejčastějších onemocnění horních končetin u bubeníků. Hlavním cílem je analyzovat a porovnat zapojení svalů či svalových skupin pravé horní končetiny při hře na bicí nástroje. Metody řešení: V teoretické části je problematika zpracována na úrovni rešeršního a teoretického přehledu poznatků české i zahraniční literatury. Praktická část je věnována vyhodnocení povrchové elektromyografie a 3D kinematické analýzy ze záznamů měření jednoho probanda při hře na bicí nástroje za stanovených podmínek. Výsledky: Výsledky měření prokázaly, že při hře forte na hi-hat, snare drum a floor tom se nejvíce aktivuje m. biceps brachii, při hře piano m. extenzor carpi uln. Nejméně aktivní byla skupina flexorů zápěstí, a to při všech měření. Mimo tyto svaly byl ještě měřen m. extenzor carpi rad., který byl svou aktivitou vždy na druhém místě. Nepodařilo se prokázat, že by změny svalové aktivity úzce souvisely se změnami úhlů lokte a zápěstí. Jelikož byla studie prováděna pouze s jedním probandem, nemůžeme prohlásit, že jsou tyto výsledky obecně platné. Klíčová slova: onemocnění horních končetin bubeníků, bicí nástroje, povrchová elektromyografie, 3D...
Hudební a mimohudební prvky vč. audiovizuálních v hudbě pro bicí nástroje ve 20. a 21. století
Sokolov, Oleg ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; MAZOUROVÁ, Markéta (oponent)
Práce pojednává především o hudbě pro bicí nástroje 20. a 21. století. Poskytuje odborné veřejnosti vhled do problematiky výskytu a praktického užití hudebních a mimohudebních prvků v souvislosti s možnostmi stále se rozšiřujícího se spektra prvků audiovizuálních. Na příkladu analýzy několika premiérovaných skladeb českých autorů ukazuje možné směry vývoje tohoto druhu kompozice. Zabývá se rovněž obecným přínosem multimediálního světa pro svět klasické hudby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.